İstanbul Kültür Üniversitesi SAP SLcM Projesi
7 Ocak 2014Eczacıbaşı – Koramic SAP ERP Sistem Entegrasyonu
1 Eylül 2014Regna Danışmanlık, Çilek Mobilya SAP Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) projesiyle birlikte SAP CRM modüllerinin Pazarlama ve Satış Sonrası Hizmet (SSH) alanındaki uygulamalarını başarı ile tamamlamaktadır. Çilek Mobilya’nın bayi ve mağazalarının kullandığı Çilekse sistemi ve merkezde kullanılan SAP ERP sistemi ile SAP CRM sistemi arasında entegrasyon yapılmıştır. SAP CRM sisteminde bu iki sistemden alınan verilerle beslenecek şekilde Pazarlama ve SSH işlemleri yapılmaktadır.
KAZANIMLAR
Pazarlama Yönetimi:
· Çilek Mobilya müşteri verileri SAP CRM uygulamasından önce hem Çilekse, hem de SAP ERP sisteminde dağınık olarak bulunmaktaydı. SAP CRM uygulaması sonrasında bu iki sistemde bulunan müşteri verileri tek bir sistemde toplanmıştır.
· Çilek Mobilya bayileri ve bireysel müşterileri için SAP CRM sistemi üzerinde düzenlenen kampanyaların SAP ERP ve Çilekse sistemlerinde de uygulanabilirliği sağlanmıştır.
· SAP CRM sisteminde müşterilerin çocuk bilgileri tutulmaktadır ve çocukların yaş ve cinsiyetlerine bağlı kampanyalar düzenlenebilmektedir. Bu ayrımlar Çilek Mobilya’ya kampanya düzenleme sürecinde hedef kitle belirleme konusunda kolaylıklar sağlamıştır.
· Daha önce Çilek Mobilya’dan alışveriş yapmış olan müşterilerin yaptıkları alışveriş tutarları doğrultusunda belirli kampanyalara dahil olmaları sağlanmıştır.
· Kampanyanın hedef kitlesi ve içeriği belirlendikten sonra müşteriye özel random kodla birlikte Çilek Bayilerinden kampanyalara dahil olmaları sağlanmıştır.
Satış Sonrası Hizmetler (SSH):
· Çilek bayilerinin ve müşterilerinin şikayetleri ve talepleri SAP CRM sistemi üzerinde takip edilmesi sağlanmıştır.
· Takip edilen şikayetler üzerinden müşteri kaynaklı veya fabrikasyon kaynaklı hatalarda ücretli veya ücretsiz yedek parça siparişleri, iade siparişleri oluşturularak SAP ERP sistemine entegre edilen bir süreç tasarlanmıştır. Bu süreçle birlikte bir yedek parça siparişinin ücretsiz gönderilmesinin hangi şikayet üzerine olduğu vb. detaylar takip edilebilecektir. Bu süreçle birlikte ücretli ve ücretsiz yedek parça, iade siparişi süreçlerinin detaylı takibi sağlanmıştır.
· Şikayet takibi Merkez SSH ekibinin bayilerin ve nihai müşterilerin sipariş, şikayet ve talep takiplerini kolaylaştırmıştır.
· Telefon çağrısı ile Çilek Mobilya’ya ulaşan müşteriler için Merkez SSH ekibi şikayet ve talep bildirimi almakta ve bu şikayet ve taleplerin takibini yapabilmektedir.
· Çilek Mobilya’nın bayilerinin isteklerini toplu bir şekilde takip edebilmesi ve Çilekse sisteminden taleplerini direkt olarak Merkez SSH ekibine iletebilmesi sağlanmıştır. Bayiler kendi bayiliklerini ilgili tabela değişim taleplerini dahi bu sistem üzerinden merkeze iletebileceklerdir.