SAP Marketing Cloud – Release 2008
15 Eylül 2020Hızla Değişen İş Dünyasında SAP Sales Cloud’un Avantajları
27 Ocak 2021Müşteri Deneyim Yönetimi günümüzün en çok konuşulan ve üstüne düşülen konularından biri. Müşteriler özellikle veri güvenliği ve iletişim izni konularında çok hassas. Şirketlerin müşteri iletişimi sağlıklı yönetebilmesi ve yeni müşteri kazanımından mevcut müşteri sadakatine kadar, müşteri yolculuğunun her evresinde daha verimli olabilmesi için şeffaflık, veri güvenliği ve izin konularına ehemmiyet vermesi gerekiyor. Devlet kurumları ve otoriteler belirli kurallar koyarak ve sistemler geliştirerek şirketlere bu konuda yükümlülükler getiriyor. İleti Yönetim Sistemi (İYS) de özellikle izin yönetimi için ilgili mevzuat gereği geliştirilmiş bir sistemdir.
Teknolojinin günlük hayatımınız bir parçası olması ve pandeminin de etkisiyle elektronik ortamda iletişim kurma sıklığımız gittikçe artıyor. Şirketlerin ticari amaçlı ürün ve hizmet tanıtımlarını yapmak için kullandıkları tüm formlardaki iletilere ‘ticari elektronik ileti’ adı verilmektedir.
İleti Yönetim Sistemi Nedir?
İleti Yönetim Sistemi, müşterilerinizin tüm hizmet sağlayıcılardan aldıkları ticari iletiler için verdikleri izinlerin kaydedildiği veri tabanı sistemidir. Müşterileriniz (tüm vatandaşlar) bu sistem üzerinden mevcut iletişim izinlerini düzenleyebilir ve istedikleri gibi izinleri kaldırabilirler. İzinler güvenli bir şekilde ulusal veri tabanında saklanır.
6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik kapsamında, hizmet sağlayıcılar tarafından alıcılara gönderilecek ticari iletilerin, yönetmelik ile belirlenen istisnalar dışında alıcının onayı olmadan gönderilemeyeceği, izin dâhilinde gönderilen iletilerde ise alıcılara ret imkânı sağlanması gerektiği belirtilmiştir. (www.iys.org.tr)
İleti Yönetim Sistemi tüm vatandaşların (hizmet sağlayıcılar ve alıcılar dahil) kullanımına açılmıştır. Sistemin herkesin kullanımına açılmasıyla beraber;
Alıcılar / Müşterileriniz
- İletişim izinlerini tek bir ekrandan farklı kanallar için kolayca yönetebilirler ve istediklerinde izinlerini iptal edebilirler.
- İzinsiz yapılan iletişimi şikayet edebilirler
Hizmet Sağlayıcılar / Şirketler
- Farklı kanallar için iletişim izinlerini yönetebilirler
- Alıcılardan/müşterilerden alınan tüm izinler güvenli bir ortamda saklayabilirler
- İzinlerle ilgili raporlar çekebilirler
- Sistem dışından alınan iletişim izinlerini gerekli entegrasyonlarla sisteme aktarabilirler.
SAP Sistemleri ve İYS
Regna Danışmanlık olarak İYS sürecinde sizlere destek olmak için uzman ekiplerimizle hazırız. SAP sistemlerinizle İletişim Yönetim Sistemi arasındaki entegrasyonu en hızlı ve kusursuz şekilde gerçekleştiriyor ve anlık olarak, çift taraflı (SAP sisteminizden İYS’ye, İYS’den SAP sisteminize) izinlerin aktarımını sağlıyoruz.
Daha fazla bilgi için bize hemen ulaşın:
+90 216 408 2100